Conditional in C programming
ដើម្បីគ្រប់គ្រង់ដំណើរការប្រូក្រាមបានល្អ
យើងត្រូវយល់ច្បាស់អំពីការដាក់លក្ខខណ្ឌរបស់ប្រូក្រាម។ ការដាក់លក្ខខណ្ឌឲប្រូក្រាម
គឺជាការកំណត់ទិសដៅរបស់ប្រូក្រាមតាមការចង់បានរបស់យើង ឬ ជាការកំណត់ការងាររបស់ប្រូក្រាមថាគួរឲវាធ្វើអ្វី
ឬ មិនធ្វីអ្វី ក្នុងលក្ខខណ្ឌណាមួយ។ នៅក្នុងប្រូក្រាម
គេច្រើនហៅការដាក់លក្ខខណ្ឌនេះថា if else Condition។ if
else Condition គឺជាវីធីសាស្ត្រមួយរបស់
control statements ក្នុងការកំណត់ទិសដៅ ឬ ការងាររបស់ប្រូក្រាម។
Keyword if មានន័យថា “ប្រសិនបើ” ចំណែកឯ Keyword else វិញ មានន័យថា “ផ្សេងពី
ឬ ផ្ទុយពី”។ គេប្រើ if ដើម្បីចងលក្ខខណ្ឌណាមួយដែលគេចង់កំណត់
ឬលក្ខខណ្ឌពិត រួចគេប្រើ else
ដើម្បីផាត់ចេញនូវរាល់លក្ខខណ្ឌទាំងឡាយណាដែលខុសពីលក្ខខណ្ឌរបស់ if ឬលក្ខខណ្ឌមិនពិត។
គេប្រើសញ្ញាប្រៀបធៀបមួយចំនួនដូចខាងក្រោម៖
សញ្ញា |
និយមន័យ |
== |
ស្មើរ |
!= |
ខុសពី |
< |
តូចជាង |
<= |
តូចជាង
ឬ ស្មើរ |
> |
ធំជាង |
>= |
ធំជាង
ឬ ស្មើរ |
*ចំណាំ៖សញ្ញាស្មើរមួយដង(=)មានន័យថា
ជាការផ្ទេរតម្លៃ។ ចំណែកឯសញ្ញាស្មើរពីរដង (==) មានន័យថា
ជាការប្រៀបធៀបរវាងតម្លៃពីរផ្សេងគ្នា។
Ex: if(a==b)
នោះគេចង់មានន័យថា ប្រសិនបើ a ស្មើរគ្នានឹង
b។
ក្នុងការដាក់លក្ខខណ្ឌ ប្រសិនបើមានលក្ខណ្ឌតែមួយនោះគេប្រើ if ។ ក៏ប៉ុន្តែ បើមានពីរលក្ខណ្ឌដែលផ្ទុយពីគ្នានោះ គេប្រើ if ,else ។ ហើយប្រសិនបើ មានលក្ខខណ្ឌច្រើនជាងពីរ នោះគេប្រើ if ,else if ,else ។
Ex1:
ក្នុងប្រូក្រាមខាងលើ
គេបានដាក់លក្ខខណ្ឌថា ប្រសិនបើ a ស្មើរនឹង 1 នោះ គេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello
World!” ។
ដូចនេះ ប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃ 1 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា
“Hello
World!” ។
តែប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃខុសពី 1 នោះ Output របស់យើងវានឹងមិនបង្ហាញអ្វីទាំងអស់ ។
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃ 1)
Output Screen(ចំពោះ user បញ្ចូលតម្លៃខុសពី 1)
Ex2:
ក្នុងប្រូក្រាមខាងលើ
គេបានដាក់លក្ខខណ្ឌថា ប្រសិនបើ a ស្មើរនឹង 1 នោះ គេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello
World!” ។
តែបើ a មិនស្មើរ 1 នោះគេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello C program!” ។
·
ដូចនេះ ប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃ 1 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា
“Hello
World!” ។
·
តែប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃខុសពី 1 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា“Hello C
program!” ។
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃ 1)
Output Screen(ចំពោះ user បញ្ចូលតម្លៃខុសពី 1)
Ex3:
ក្នុងប្រូក្រាមខាងលើ
គេបានដាក់លក្ខខណ្ឌថា ប្រសិនបើ a ស្មើរនឹង 1 នោះ គេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello
World!” ។
ប៉ុន្តែ ប្រសិនបើ a ស្មើរនឹង 5 នោះ គេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello C program!” ។
តែបើ a មិនស្មើរ 1 ហើយក៏មិនស្មើរ 5ដែរ នោះគេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello
Crush!” ។
·
ដូចនេះ ប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃ 1 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា
“Hello
World!” ។
·
ហើយប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃ 5 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា
“Hello C
program!” ។
·
តែប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃខុសពី 1 ហើយនិង ខុសពី 5 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា“Hello
Crush!” ។
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃ 1)
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃ 5)
Output Screen(ចំពោះ user បញ្ចូលតម្លៃខុសពី1 ហើយនិង 5)
ក្រៅពីនេះយើងនៅមានសញ្ញាពីរផ្សេងទៀតដែលប្រើសម្រាប់
ការដាក់លក្ខខណ្ឌពីរក្នុងការងារតែមួយ។
&& មានន័យថា
“និង”។
លុះត្រាណាតែគ្រប់លក្ខខណ្ឌទាំងអស់ជាលក្ខខណ្ឌពិតទើបវាធ្វើការ។
|| មានន័យថា
“ឬ”។
ប្រសិនបើមានលក្ខខណ្ឌណាមួយពិត នោះវានឹងធ្វើការ។
Ex4:
តាមរយៈប្រូក្រាមខាងលើ
គេបានដាក់លក្ខខណ្ឌថា ប្រសិនបើ a តូចជាង ឬ ស្មើរ 5 និង a ធំជាងឬស្មើរ 1 នោះ
គេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello
World!” ។
ប៉ុន្តែប្រសិនបើ a តូចជាងឬស្មើរ 10 និង a
ធំជាងឬស្មើរ 6 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា“Hello C
program!” ។
តែបើ a មិនតូចជាងឬស្មើរ5 និង a មិនធំជាងឬស្មើរ
1 ហើយ បើ a មិនតូចជាងឬស្មើរ 10 និង a មិនធំជាងឬស្មើរ 6
នោះគេនឹងបង្ហាញ Output ថា “Hello
Crush!” ។
·
ដូចនេះ ប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃចន្លោះពី 1 ទៅ 5 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា “Hello
World!” ។
·
ហើយប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃចន្លោះពី 6 ទៅ 10 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា “Hello C
program!” ។
·
តែប្រសិនបើ user បញ្ចូលតម្លៃតូចជាង 1 ហើយនិង ធំជាង10 នោះ Output របស់យើងវានឹងបង្ហាញថា“Hello
Crush!” ។
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃចន្លោះពី1 ទៅ 5)
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃចន្លោះពី6 ទៅ 10)
Output Screen(ចំពោះ
user បញ្ចូលតម្លៃតូចជាង1 និង ធំជង10)
No comments:
Post a Comment